13 Nisan 2021 Salı

Keto Karnabahar Köftesi

Merhaba 😊
.
Mercimekli köfte sevmeyen yoktur herhalde 😉
.
Bizde de çok sevilir. #karatay a başladığımızda ödem çok oluyorum diye bulguru bırakmıştım. Evdekiler sen yemiyorsan bizede yapma demişlerdi. Mercimek çeşitleri mutfakta baş köşede yerini almıştı. Her bir şeyde karşımızdaydı🤪 Bir bütün olmuştuk😌
.
Hazırlarken önce bulguru çıkardık, sonra mercimeğide çıkardık. Çakmanın çakmasıda oluyormuş🤔😂 Zamanla #keto da bunu öğrendik👍🏻

Elimde haşlanmış karnabaharlarım vardı. Başka bir şey planlarken bir anda aklıma geldi.
.
Neyse mercimeksiz, mercimek görünümlü köfte hazırladım.
👉🏻4 kişilik
.
👉🏻KETO KARNABAHAR KÖFTESİ 
👉🏻2 çorba kasesi haşlanmış çok ince doğranmış karnabahar (ben çiçek kısımlarını kullandım, sap kısımlarını köfte hazırladım)
👉🏻1 orta boy soğanı çok ince doğradım, zeytin yağında soteledim.
👉🏻1 çorba kaşığı dolusu biber salçası koydum. Biraz pişirdim.
👉🏻Üzerine, tuz, kimyon, karabiber ekip altını kapattım.
👉🏻Karnabaharın üzerine ilave ettim.
👉🏻1 çorba kaşığı öğütülmüş keten tohumu koyup güzelce yoğurdum.
👉🏻En son maydonoz ve taze soğanın yeşil kısmını ince doğrayıp ekledim.
👉🏻Yeşillikleri ezmeden nazikçe karıştırdım.
👉🏻Şekil verip marul, turp ve limon eşliğinde servis yaptım.

Akşam yemeğimizdi. Ben dört adet yedim. (fotoğraf çekmek için koydum) 4 adet bile turp, marul ile çok güzel tok tutuyor.
Kalanları evdekilere paylaştırdım.
.
Bizimkiler sevdi 👍🏻 paşam önce sade mercimekli sandı. Arkamdan anneeee yine ne ile kandırıyorsun? dedi 😂 karnabahar dedim. Hiç tepki vermedi marul ile dürüm yaptı, üzerine limon suyu afiyetle yedi 👍🏻
.
.
Not :Keten tohumu(öğütülmüş)
Greçka unu, #karnıyarıkotu bulgur gibi kıvam almasını sağlıyor. 


 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)