18 Nisan 2021 Pazar

Kıymalı Kuru Patlıcan Yemeği

Merhaba arkadaşlar 😊
.
Bugün #yağlıkahve uzun süre tok tutunca tek öğüne kaldım. 18:00 Akşam kapanış yapıldı 👍🏻
.
Üç aydır arada tenha yer dışında kalabalığa girmedim. Markette dahil. Eşim ihtiyaçlarımızı toplu alıyor. Acil ihtiyaç olanıda içeri girmeden sağ olsun çalışanlar yardımcı oluyor.
Neyse bugün özel ihtiyaçlarım vardı gittim. Meyvelerin yanında kuru patlıcan gördüm. Uzun zamandır buzdolabının kapağını bekliyorlardı. Biraz halka biraz dilimlemişim ne düşünerek hazırlayıp kuruttuysam.



Kendim için hazırladım.
Biraz önden kaynattım. Siyah suyunu döktüm. Süzdüm 👍🏻
Yumurtanın sarısı kadar soğan doğradım, tencereye sadeyağ ve zeytinyağı koydum. Kıyma ve soğanı koyup kısık ateşte kurutmadan kavurdum.
1 orta boy domates kadar yaz sonunda hazırladığım domatesten ilave ettim. Patlıcanları ilave edip, altını kıstım ara sıra karıştırarak yumuşamasını sağladım. En son iki diş sarımsak çok ince kıyıp içine attım. Sıcaklığı ile diriliği gitti.
Tuzunu ve karabiberi ilave edip
Yarım bardak ilikli kemik suyunu ilave ettim. Karıştırdım. Kemik suyunun vitamini ölmesin diye tekrar kaynatmadım.
Üzerine limon suyu sıkarak servis yaptım.
.
Normalde bulgurlu çok lezzetli görünüyor #fitk_yemek bakmak isterseniz. Ben #keto ya uygun olsun diye böyle yaptım.
Domates ve soğan hiç koymayabilirsiniz. (evdekilerde yemek isteyecekler diye koydum. Paylaşınca domates ve soğan çok az kişi başına düştü)
.
Avokado güzelce ezdim.
Üzerine zeytinyağ, limonsuyu, susam ve tuz ilave edip karıştırdım.
.
Mor lahana turşusu
.
Salata canım istemedi, siz ihmal etmeyin 🙂

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)