18 Nisan 2021 Pazar

Ketojenik Glutensiz Karnabahar Püresi

Merhaba arkadaşlar
.
Akşam yemeğim 😊
Beş yıldır mutfak kültürüm) değişince pratik şeyleri daha çok sever oldum.
.
Karnabaharları haşlayıp veya buharda pişirince hep dondurucuya koyarım.
Son bir aydır biraz daha tek takılıyorum.
Bugün de öyle oldu. Ama bizimkiler sevdi. Tadımlık baktırdım.
.
Yemediğimde, fazla artınca küçük kaplarda kendime göre dondurucuya kaldırıyorum. Sıkıltığımda işimi görüyor. Bir kaç gün önceden kalan ciğer. 
.
.
.
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
🌺#ketopeynirlikarnabahar
#glütensiz🌺🌺
.
1 kase haşlanmış veya buharda pişmiş karnabahar (çatal ile güzelce eziniz)
Tavaya biraz sade yağ koyunuz. İçinde biraz çeviriniz.
Üzerine #zerdeçal, #karabiber, tuz ekleyip güzelce birbirine yediriniz.
Üzerine peynir rendesi ekleyiniz.
(ben iki çorba kaşığı #erzincantulumu, birazda kaşar rendeledim)
Peynirler eriyinceye kadar karıştırıp birbirine güzelce özleşsin.
Önceden kalan dana ciğerini küp küp doğrayıp. Pişmiş olunsada biraz sade yağda çevirdim.
Püreyi servis tabağına aldım. Üzerine ciğer soteyi koydum.
Acıyı çok sevmiyorum ama bunda biraz acı aradım, yalan yok🙈
Sade yağda çok az acı toz biber koydum. Üzerine gezdirdim.
Nefis oldu👍🏻👍🏻
.
Ben çok sıcak yemek küçüklüğümden beri sevmiyorum. Son yıllarda da doktorlar ciddi gırtlak rahatsızlıkları için devamlı uyarıyorlar.
.
Ben ilk sıcaklığı geçince biraz peynirler hafif sertleşir gibi oldular. Daha keyifle yedim.
Tercih size kalmış.
.
Yanında maydanoz ve taze soğanın yeşil kısımlarını yedim
Herkese afiyet olsun 🌺

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)